Ansiktsrengöring

Ansiktstvätt och ansiktsvatten

Ett väldigt bra köp av, från Oriflame. De innehåller Aloe vera och arnica (en gul blomma) som båda har lindrande egenskaper. Aloe veran skyddar mot irritation och arnican hjälper till att läka huden och minska inflammationer. Dehär produkterna passar alla, men framför allt de som har känslig och lättirriterad hy vilket ungdomshy kan vara. Jag tvättar ansiktet varje morgon och kväll, först ansiktstvätten sen baddar jag på ansiktsvattnet. Jag har aldrig använt ansiktvatten förut men märker stor skillnad då jag börjat göra de. Ansiktvattnet är till för att täppa till och förminska porerna så att de inte släpper in lika mycket skit. De viktiga att tänka på fick jag lära mig är att he lite ansiktvatten på en pappersbit eller en pad och dutta över hela ansiktetet. Man ska verkligen inte dra paden eller pappret över ansiktet för då stänger man ingen porerna med smutsen kvar. Duttar man så fastnar det på pappret istället. Båda ligger runt hundringen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0