Bacon&sparrisröra

Måste dela med mig av den goda maten jag gjorde i fredags. En maträtt vem som helst kan sno ihop!

Tog 1 paket bacon, ett knippe sparris (som ser blöt ut för att de varit frysta), 1 gul lök, 2,5 dl matlagningsgrädde (creme fraiche skulle också funka) och salt och svartpeppar.

Sen hackade jag bara upp allt i mindre bitar, stekte först baconen så att den fått färg, sen la jag i sparrisen och löken och stekte ett tag. Sist hälde jag i grädden och lät den puttra och bli varm. (Rörde även i lite mjöl för att grädden skulle tjockna lite, ta en sil så att det inte bli klumpar av mjölet) Sen åt jag röran med spagetti. Hur gott som helst!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0