Bläck på den nya jackan..

Höjden av otur, är att jag lyckas rita bläck (omedvetet) på min nya (imitations)skinnjacka idag. Första gången jag använder den!! Sträcket blev typ 10 cm långt, ritat i en cirkel med några sträck runt om, vackert.. Sen hamnade bläcket mitt fram på jackan, bredvid dragkedjan ganska långt ner, där det syns som mest. Blev så less att typ bara kunde skratta åt det. Googlade lite på om man kan få bort bläck på skinn på något vis. Hittade inte mycket, men prövade först med galltvål som brukar ta bort det mesta. Men det funkade inte alls. Sen prövade jag tvål, diskmedel och tvål igen men det funkade inte heller. Efter lite mer googlade så läste jag att någon hade tagit aceton och fått bort bläcken, men det hade blivit en ljusare fläck eftersom att acetonen är så stark. Så desperat som jag var så chansade jag och tog aceton på en tops och gnuggade på bläcksträcket. Och det gick faktiskt bort!!! Nästan helt, man ser ett ljust ljust ljust sträck kvar, och det beiga tyget blev lite ljusare.. Men eftersom att skinnet är lite skrynkligt så är det skuggor och ljusare partier över hela jackan så fläcken smälter som in i resten. Jag ser den.. men ingen annan kommer nog tänka på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0