Fixade solglajjer!

Kommer inte på just nu vart jag faktiskt har fått dehär solglasögonen ifrån, för jag har inte köpt dem. Men hur som helst så gillar jag dom skarpt! Bruna glas, guldiga bågar. Problemet har bara varit att de har varit lite för stora så att de glidit ner på näsan. Ni har säkert också varit med om att det är ganska jobbigt att gå och putta upp dem hela tiden. Meeeeen, hjärnan har gått på högvarv och jag har löst problemet! Jag tog en tång och böjde metallen (eller vad det nu är) i böjen som är längst till vänster på översta bilden, närmast ytterkanten av glaset. Eftersom att den inte är formbar annars så pekar nu bågarna in mer mot mitten och sitter åt runt huvudet. Det skulle inte funka på plast för då skulle man bryta sönder den, men på metall så funkade min ide suuuper.

 

Passar ju bra då solen börjar komma fram om dagarna att ha ett par solglasögon som funkar! :D (Solen lyser dock med sin frånvaro idag..)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0