Simba, älskad & saknad

♥ ♥ ♥

Idag blir min och min systers saknade hund 7 år. Han föddes 04-04-04, så ganska lätt datum att minnas. Minns dagen då han kom hem för första gången, hur kär man blev på engång. Då, då man var mindre hade man ju all tid i världen att ta hand om en hund, då man inte hade börjat vara ute och drälla på helgerna och ha fullt upp i skolan. Dealen på att vi skulle få köpa en hund var att vi skulle ta hand om den. Och det gjorde vi, men tillslut räckte inte tiden till för någon av oss..jag hade han, Simba några månader och sen tog min syster honom till Oslo, men för mycket jobb där gjorde att han inte fick den tid han behövde. Så valet blev att lämna honom till en annan familj, som hade tiden. Så nu bor han hos en familj i bergen i Norge där han kan kuta lös utomhus hela dagarna.

 

Helt sjukt hur mycket en hund kan ge en, kärlek och minnen i massor på bara några år. Saknar han hemskt mycket ibland, men vet att han har det bäst där han är nu! En dag ska jag ha en vovve igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0