Tips för friskare naglar

Hur tråkigt det än låter och är så är att sluta måla naglarna för gott det bästa tipset för att få finare naglar. Vi hade en lärarpraktikant i 8.an på en lektion som hade jättelånga starka naglar. Jag frågade om hon gjorde något speciellt och då sa hon att hon helt slutat att måla naglarna sen några år tillbaka. Sen den dagen, tro det eller ej så har jag inte målat naglarna. Kanske har haft nagellack 1-2 dagar max, på snart 5 år! Om det funkar eller inte, det funkar. Mina naglar har alltid skivat sig jättelätt och varit väldigt tunna, första månaderna efter att jag slutade måla dom så blev dom ännu värre än innan.. Men efter några månader så blev dem sakta men säkert starkare och framförallt mindre gula. Efter det har jag aldrig haft problem med att naglarna skivar sig, visst de går av ibland såklart eftersom att jag har rätt tunna naglar men de är 10 gånger finare än förr. Jag saknar faktiskt inte heller att ha nagellack, det är sjukt snygg att på sommaren ha färgglada naglar men jag klarar mig med att titta på andras naglar. Tycker det är viktigare att de är hela och fräscha, sen så kan jag spåra och måla tånaglarna, de går att gömma om de är fula! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0