Tri brow color

Tri brow color från Make Up Store. Önskade mig den av min älskade storasyster i julklapp och fick den, en av de bästa julklapparna helt klart. Det är tre färger som man målar ögonbrynen med, men man kan även använda den som ögonskugga och eyeliner. Penseln är också från makeupstore och kostar runt 100-200 kr. Man blandar mellan färgerna och målar sedan ögonbrynet med penseln. Det tar ett tag innan man har lärt sig hur man ska blanda färgerna för att hitta rätt färg som passar en, sen även hur man ska lägga skuggan. Men övning ger färdighet!

Vill man använda skuggorna som eyeliner så blöter man spetsen, kanten på penseln litegrann. Sen her man färg på penseln och drar sedan små drag längs ögonfranskanten. Att använda skugga istället för dipliner gör att det flyter ihop mer med resten och ser mer naturligt ut. Men jag har en period just nu då jag hellre kör på dipliner.

Och använder man skuggorna som ögonskugga så tar man bara en vanlig ögonskuggepensel! Alltså 3 färger i en och 3 användningsområden. Hur bra kan det bli! För runt 189kr så blir den din, värt varenda krona!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0