Var det någon som sa snö?

Idag har det varit STRÅLANDE sol och hyffsat varmt, sen kommer helt plötsligt detta från bar himmel? Fick en lite chock då jag tittade ut, men blev ändå lite glatt överaskad om jag ska vara ärlig. Julstämningen kom smygande. Mitt i snökaoset så ringer en hyresvärd om en lägenhet jag mailat om och frågar om vi vill komma och kolla på den NU. Så jag och Mickan klär på oss i panik och ger oss ut i snöstormen för att gå till lägenheten som låg 20 min bort (efter 100 m var jag less på snön, och då skämtar jag inte). Snön är fin att titta på men inte att gå i. Lägenheten vi tittade på var iaf SJUKT fin, sprillans nybyggd, med sprillans ny inredning (allt ingick), kamin osv. Den ingår i en villa så familjen man hyr av bor på övervåningen och dom verkade vara huuuur goa som helst! Lite tajt om vi ska bo 3 där, men det funkar om man vill!:) Vi ska sova på saken och ge besked till dem så fort som möjligt, och tar vi lägenheten så flyttar vi in 1 februari! Det enda negativa är att vi måste skriva kontrakt på 1 år, vem vet om vi vill bo där så länge..

 

Snön får mig också att tänka på julen, julafton och hur glad jag är över att jag faktiskt ska åka hem ett par ynkla få dagar! Kommer nog bli de 2-3 mest hektiska dagarna i mitt liv känns det som.. Så galet kul att träffa familj, nära, kära, osv! Har fjärilar både i och magen, är innerst inne lite halvt livrädd över hur vissa känslor kommer kännas när jag vänder och åker hem igen (eller hit, till Norge, vad jag nu ska kalla det;P). Mycket kan ha förändrats, eller inte ändrats, på 3 månader sen jag var hemma sist. Men ser bara framemot det nu, 23 dagar kvar!!!!!!


Kommentarer
Postat av: josefine

Ska Jenny flytta in med er?

2011-12-06 @ 23:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0