Lost and found!

Får ursäkta den dåliga bilden..


På bilden: Till vänster - Knallgröna finklänningen med veck i sidan, mitten - en korsett & till höger - gula kavajen

 

Jag hittade de 3 försvunna plastfickorna med alla viktiga papper!! Jag har ingen att skylla på.. har ingen aning om när och varför men jag hade tagit hem dem och lagt dem i min "walkincloset". Virrig, jag vet. Hur som helst, såhär ser det ungefär ut då vi syr ett plagg i skolan. Först gör vi en mönsterkonstruktion med mått som på pappret längst till höger, sen ritar vi upp mönstret på stort papper. Då plagget är färdigt gör man en arbetsbeskriving (de 2 bilderna till vänster) och skriver reflektioner. Det är en ganska tråkig del av processen men väldigt nyttigt för att kunna förbättra och lära sig något nytt till nästa plagg man syr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0