Bullaaaar

Tant Linnea fick ett bullbaksryck idag. Nybakta bullar måste ju vara bland det godaste som finns! Kom ihåg att regeln för de få de godaste bullarna är att "man aldrig kan ta för mycket smör i fyllningen". Det rann nästan ut smör när jag rullade bulldegen till en rulle.. he he. Men jag är besviken på mig själv! Lyckades självklart göra bullarna icke perfekta genom att ha dom för länge i ugnen. Först ena plåten, sen andra.. de blev inte brända, men knaperstekta som min bror sa.. Men är säker på att de går åt ändå!

 

Har varit ledig idag från jobbet så har hunnit med både det ena och det andra. Behövde handla mat så jag och Josefine tog på oss gåskorna och gick till Ica Maxi fram och tillbaka. Fötterna värkte men det var himla skönt att röra på sig. Sen har jag hunnit städa och gjort lite andra nödvändigheter. Nu ska det mumsas bullar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0