JUMMIBÅT!


Detta var vad lördagen bjöd på, jummibåtsåkning på älven! Förberedelserna är alltid inte det roligaste men när vi väl låg i vattnet så var det helt underbart! Stekande sol hela dagen. Dock blåste det, åt fel håll.. vi skulle till stan men det blåste åt andra hållet. Tur vi hade killar med åror med oss, som fick ro;).. 5 timmar senare hade vi lyckats ta oss från Klabböle till Volvolastvagnar, där gav vi upp! Brända och fina på ena sidan och en ganska ordentlig vätskebrist lyckades man få, men roligt var det som sagt ändå! Efter 2 Resorb och mat i magen blev det sen utgång på Olles!

På tal om något annat så lyckades jag och Lotta haffa den 65åriga kvinnan på Coop som vi sett snatta tidigare. Både jag och Lotta ser henne stoppa ner tallrikar i hennes väska, samtidigt som hon hejjar på mig!! Efter lite tips från chefen över telefon så fick vi i uppdrag att be henne följa med på lagret efter att hon betalat sina varor. Vi var liiiiiivrädda (kvinnan är nämligen inte liten) men när hon sedan var påväg ut tog jag mig mod och bad hon följa med. Då fick hon panik och sa att hon blev sjuk (?) och var tvungen att gå för att hon hade brottom. Men jag och Lotta lyckades stå mur för dörren och tillslut lugnade hon ner sig lite och föjde med. Polisen kom, hon grät, det blev förhör, hon grät ännu mer osv osv. Känns bra att vi lyckades ta henne iallafall!! Trots att de inte var det minsta kul. Om det skulle bli en nästa gång så hoppas jag iallafall att personen är en mindre variant, som inte kan trampa ner än och bara gå om han/hon skulle vilja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0