Mission comleted

Jobb hela dagen, 7-20! Först jobb på Coop, sen träff med tjejen jag är kontaktperson åt! Superbra dag faktiskt:) För er som inte vet så jobbar jag 5 veckor heltid på Coop Teg i sommar, lycklig för det är jag. Alla jag jobbar med är hur snälla och bäst som helst, alla kunder (de flesta) är hur söta och gulliga som helst, sen händer det alltid nåt nytt, jag lär mig nåt nytt varje dag. Hur bra som helst som sagt!

Idag hade vi ett BIG MISSION på jobbet, spänning blev det och det gillar jag. En kvinna kommer in (som handlar hos oss varje dag), Tina som jag jobbar med säger åt mig att hålla koll på henne, och koll håller jag. Kvinnan virrar runt med sin vagn med två tomma väskor i en bra stund. Och de väskorna var inte tomma då hon gick ut. Jag såg henne hämta 2 lådor jordgubbar, först en som hon gick med till vagnen som stod gömd mellan några hyllor, sen den andra. Fick sen se att i vagnen låg inga jordbubbar synliga, de hade hamnat i hennes väska. Hade så gärna velat konfrontera henne på stutts (men blev lite feg i stunden). Men Tina frågade iallafall i kassan om hon fick kolla i hennes väska. Kvinnan svettades, knappade fel kod och var allmänt stressad, svaret på frågan var "Nej det får du inte!!". Säger hon nej kan vi inget göra, hon gick ut med jordgubbar och nötter, vad vi såg. FAIL. Vi FÅR alltså inte kolla i hennes väska om hon säger nej, även fast vi sett hon ta. Enda räddningen är att hålla fast henne och ringa polisen, vem vill brottas med det egentligen.. Säääämst. Troligtvis kommer hon inte handla hos oss mer på ett tag, trots att hon gör de varje dag annars.

Såå.. även fast man inte kan tro det så kan en extremt trevlig kvinna i 60-70års åldern, propertklädd, grått finklippt hår stjäla. Troligtvis (!!!) inte första gången hon har gjort det heller. Kärring:)

Skulle kunna skriva flera A4or varje dag om grejjer som händer på jobbet, dethär var iallafall en grejj, för i dag. Trots att man inte vill att de ska hända så var det spännande och kul, nånting över det vanliga. Spännade att se vad morgondagens större grej blir!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0