Fly like a butterfly

En fjäril flyger alltid en krokig väg för att nå sitt mål. Det har jag gjort och kommer fortsätta med livet ut. Det är aldrig att bara att gå raka vägen till ett mål, man stöter på hinder, faror, motgångar. Men med friheten och viljan tar man sig fram. Har du vingar så flyg. Som sagt, vägen kommer inte vara rak men det är så livet är. En fjäril flyger för att den kan, jag har möjligheten att göra vad jag vill för att jag kan. Det fina med att våga utnyttja friheten är att man alltid har en trygghet någonstans att återvända till. Jag kommer alltid ha med mig mor och far vart jag än hamnar i världen, pappa som förebild, mamma som en skyddande ängel. Det tror jag på. Om jag aldrig skulle ta min chans nu att göra allt jag vill så skulle jag sitta på dödsbädden och ångra att jag aldrig tog min chans då jag kunde. Då det är för sent. Så flyg den krokiga vägen nu, medans du har möjlighet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0