Använn tanntrå

Använd tandtråd, eller snarare tandsåg! Varje dag. Jag har nästan varje gång jag varit hos tandläkaren under min uppväxt haft hål i tänderna. Hål, inte ett hål. Tandläkaren har alltid tipsat mig att använda tandtråd men det var så drygt då inte tandsågarna var uppfunna. Man skulle hålla på att snurra den där jäkla tråden runt fingrarna sen stoppa in hela handen i munnen för att försöka komma åt längst bak. Och så tappade man tråden och var tvungen att börja om.. När min pappa var 25år så sa hans tandläkare att om han inte började använda tandtråd varje dag så skulle hans tänder ramlat ut innan han blev 30. Samma skulle det nog bli för mig. Så nu sen man kan köpa tandsågar så försöker jag använda den varje dag. Det tar typ 30 sekunder och man kan sitta framför datorn eller vad som helst medans, så finns inga ursäkter. Även fast jag fortfarande får hål i tänderna så säger iallafall min tanddläkare att jag har suveränt tandkött! Wehoo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0