Blåbärspaj!

Har precis snott ihop en blåbärspaj som jag ska bjuda tjejerna på imorgon:)


Jag brukar aldrig riktigt följa ett recept till punkt och pricka utan kör lite på känn. Men jag utgår från:
3 dl mjöl (jag använde, ca 1dl grahamsmjöl, 1dl havregryn & 1dl vetemjöl, blir mer smak på pajen då), 125g smör (godast med riktigt smör istället för margarin), 1dl socker, 0,5tsk bakpulver och 2msk vatten.

Man rör noga ihop alla ingredienser och låter sen pajdegen vila i frysen 5min.

Sen knådar man ut pajdegen i botten av en form, blandar ca 4dl frysta blåbär med 1-2msk potatismjöl (potatismjölet får vätskan i blåbären att binda sig vilket gör pajen mer fast), sen häller man över blåbären över pajdegen och gräddar den mitt i ugnen 20min på 175grader.

Svårare än så blir det inte!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0