Detta är vad du sover i/med

Mitt i dagen knackar det på hos min bror och han går och öppnar. In kommer en ung, taggad kille med en stor resväska. Själv ligger jag och halvsover i soffan och kände inte alls för lyssna på vad han hade på hjärtat. Men det vände snabbt. Började som fundera då han sa "jag ska dammsuga mattorna här". Sen plockade han upp en monsterdammsugare med UVlampor osv. Han börjar dammsuga mattorna och visar resultatet, som är högarna av damm på mattan. Två högar är alltså bara några drag med munstycket på mattan, helt sjukt. Mattan blev som sprillans ny! Sen till det hemska, äckliga, vidriga som jag önskade jag inte skulle sett just idag. Han dammsög madrassen på en säng och resultatet är den översta bilden. Jag fick rysningar över hela kroppen då han visade det. Det är alltså kvalster, damm, hudrester och hudfett blandannat som döljer sig i det vi sover i. När man kände på dammet från sängen så blev man alldeles fet om fingrara, mums. Han lärde mig också att efter några år så är 10% av din kudde kvaster och partiklar, sånt som inte går att tvätta bort. Enda sättet att få bort det är att koka kudden, men det skulle man ju inte riktigt göra. Han berättade också om ett test där det dammsög kontorsstolarna på ett kontor och lät dammhögen sen ligga framme på ett bord. Efter några dagar så hade högen spritt ut sig flera decimeter för att det var så mycke levande djur i dammet. Mmmmh!

Lärde mig mycket, som jag egentligen hade klarat mig utan att veta. Hade jag haft behov och en dammsugare och pengarna hade jag gärna köpt den, kostade bara 18 000 kr. Billigt! Får nöja mig sålänge med att kanske byta sängkläderna lite oftare än ofta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0