Fresh fish

 

Fick nyligen ett mail av min lärare med information om Sveriges årliga modemässa som kommer att vara i Göteborg 27-29maj. Mässan håller i en tävling där bästa kläddesigner kommer att utses. Vem som helst som designar och syr kan ansöka och vinnaren kommer bland annat vinna ett stipendium på 20 000 kr.

 

Då jag tittade på deras hemsida av vinnare förra året så kände jag att min design kanske inte riktigt är samma stil. Men det kanske är det som är bra? Att komma med nåt nytt eller iallafall något ingen annan har. 40 personer kommer att bli utvalda och få vara med på mässan och delta i tävlingen. Självklart så förlorar jag ingenting på att söka!  Det skulle va en sjukt kul upplevelse att få delta så jag kommer skicka in en ansökan och hoppas på det bästa! Det betyder inte att det skulle leda till något men det skulle ändå vara en möjlighet att visa upp sig och få en erfarenhet om designerlivet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0