Ideskisser

 

Dethär är vad jag gjort idag, målat! Allt vi sydde till modevisningen ska vi göra ideskisser, detaljskisser, mönsterkonstruktion och beskrivning till, för att sedan sammanställa det i en portfolio som vi i framtiden ska kunna söka jobb med. Tanken med ideskisserna är inte att man i detalj ska se hur plagget ser ut utan få en känsla av plagget. Man ska ex få fram vilket tyg det är sytt i, vilken stil det är, vad plagget ska användas till osv. Det roliga med att göra ideskisser är att man kan plocka bort så mycket, som armar, ben eller delar av kläderna men ändå få en helhetskänsla i det!

 

Efter 3 koppar kaffe så ska jag nu få lite städning gjort, känner mig som en duracellkanin! ;D


Kommentarer
Postat av: Josefine

MEN GUD! Du är ju helt sjukt bra på att måla :O Hade jag ingen aning om! Vet att du alltid har varit bra på att skriva men måla har jag inte vetat! Shit haha :D Coolt!!

2011-03-03 @ 16:47:54
URL: http://josefinehammarstrom.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0