Lindra halsonten

Halsonten och värken i kroppen har inte försvunnit. Och jag hoppade över träningen ändå som tur var. Man kan träna om man är snuvig men det kan vara farligt att träna med halsont har jag lärt mig. Så nu sitter jag och dricker en stor kopp te med 2teskedar honung i. Värmen av teet bedövar halsonten litegrann och honungen "mjukar upp". Men det finns som sagt inga underverk för att lindra hosta och halsont, kroppen måste ta hand om det själv. Jag lärde mig något nytt idag och det är att de nyttiga ämnena i honungen förstörs om man her honungen i tevatten som är mer än 40 grader. Så ska vill man ha honung så ska man låta tevattnet svalna lite först.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0