Mönster & detaljskisser

Har nålat och klippt i tygerna jag ska sy två till regnjackor i idag. Så nu kan jag börja sy ihop delarna då jag känner för det. Går undan här! Måste bara klaga lite på arbetsställningen, att sitta på ett stenhårt golv i några timmar är inte det skönaste. Kände mig mer som 90år än som 18år då jag ställde mig upp..

 

Har även hunnit med att göra några detaljskisser idag till portfolion vi göra. Tanken med en detaljskiss är man ska se hur plagget är sytt och ser ut. Man ska se vart sömmar, stickningar och andra detaljer finns. De är ganska grå och tråkiga bilder men dom är bra för att förstå hur plagget ser ut om man inte har det framför sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0