Ögongele & handkräm

Dethär fick jag hem igår från Oriflame, som tjejen jag är kontakperson åt är återförsäljare för. Perfekt! Har verkligen längtat efter beställningen. Till vänster är det en ögongele som innehåller Penséextrakt som både lindrar och återfuktar. Den innehåller också mycket antioxidanter, vilket är bra för allt. Jag har alltid använt ansiktskräm i hela ansiktet, även runt ögonen, vilket jag nu lärt mig att man inte ska göra. Ansiktkrämerna innehåller ofta mycket fett som gör att du blir svullen runt ögonen. Kan även innehålla grejer som är dåligt att ha för nära själva ögat. Man ska istället låta bli att he ansiktkräm under ögonen och istället låta det "krypa" uppåt. Så jag säger det igen, använd inte ansiktskräm under ögonen! Använd hellre ögongele eller ögonkräm.

Sen fick jag även hem en handkräm, den till höger, som är en uppfriskande citronhandkräm som gör händerna mjuka och lena. Den är liten så den passar perfekt att ha i väskan. Klarar mig inte utan en handkräm i närheten. Jag brukar va skeptiskt till vissa handkrämer, gillar inte då man blir alldeles fet om händerna länge. Prövade denhär över natten och den drog snabbt in i huden men höll ändå i länge. Sen var det ett stort plus att den luktade citron också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0