Pizzabagarn

Har precis lagat pizza åt ett helt fotbollslag här! Hoppas man lyckas mätta några magar.

Knåda ut förhand

Lägg på gottigott

Och swisch in i ugnen!

Att göra pizza är faktiskt enklare än det låter. Kan dela med mig av mitt typrecept.

Typ 1/2 paket jäst

Typ 2,5 dl ljummet vatten

Typ 2 msk olja av nåt slag (jag använde solrosolja)

Typ 0,5 tsk salt

Typ 5-8 dl mjöl av olika slag

Blanda jäst och vatten först, sen kan man blanda i allt annat i vilken ordning man vill! Jäs degen i 30-60 min.

 

Sen är det bara att slänga på vad man känner för och grädda! Jag lade på Bastuträskskinka, mossarellaost, sparris, lök och nån lyxsost.

(Den kom precis ut ur ugnen nu och den blev hur god som helst!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0