Ta hand om mig själv-ligg i soffan-sov dag

Jobb-skola-jobb-skola-jobb-skola-jobb-jobb-jobb.. Som jag sagt förut, klagar inte att jag får jobba men man blir rätt trött! Har inte hunnit med så mycket annat det senaste dagarna. Kände därför för att ta mig en hemma dag, bara göra ingenting för att piggna till! Men lite skolarbete ska jag nog få gjort ändå för att vara liite duktigt.

Kände att jag verkligen var tvungen att äta en macka med aprikosmarmelad till frukost! Fick nåt tvärsug och allt annat pålägg kändes äckligt. Så gjorde mig en äkta rostad-ost-marmeladfralla. Så gott det var! Marmelad känns som ett barn pålägg, sött. Men funkade precis lika bra nu! Gillar dock apelsinmarmelad mer, där man känner apelsinskalbitarna.

 

Sen hittade jag dethär brevet i posten som jag fick igår. Redan?? Jag har ju faktiskt 46år kvar till pension! Kändes lite, ja konstigt.. I brevet så försökte de förklara nåt om hur pensionen fungerar, jag förstog väl 1/100 av det. Men det verkar sköta sig ganska bra själv. Sist jag var på banken (Swedbank) så sa dom att jag skulle komma in igen när jag fått brevet för att de skulle hjälpa mig med nåt, minns inte vad men. Får väl göra det någon dag och se vad dom säger!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0