Hemmagjort fotbad

Jag är ledig idag från skolan så är bara hemma och gör sånt man inte annars hinner med. Har pluggat, städat 160kvm hus från tak till golv (nästan), bäddat rent, ätit massa gott och tagit ett fotbad ute i solen. Jag hatar att ha torra, hårda fötter. Fötter är redan så fula dom kan bli, men man kan iallafall försöka göra det bästa av dom. Jag brukar aldrig göra fotbad men kände att jag ville pröva, men visste att det inte fanns något fotsalt hemma. Så jag snodde ihop en egen blandning! Tog massa grönsåpa (minns att jag fick ha foten i ett såpbad på fritids då jag var liten för att en sticka i foten skulle mjukas upp och lättare komma ut) och sen typ 1/2 dl grovsalt och blandade det med varmt vatten. Tänkte att vanligt salt borde väl funka ungefär på samma sätt som fotsalt? Sen satt jag med fötterna i vattnet i 30 min och filade dom sen med en fotfil. Och jag lovar, fötterna blev som babyfötter!! Så mitt påhittade recept funkade perfa! Någon som vill känna?:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0