Linnea

GRATTIS ALLA LINNEOR PÅ NAMSDAGEN!

Linnea eller Linnéa är ett kvinnonamn som kommer från Carl von Linnés släktnamn och är namnet på en växt uppkallad efter honom. Linnés släktnamn kommer i sin tur från en gammal lind som stod vid hans fädernegård.


När jag var liten ville jag inte alls heta Linnea, Sofi var mitt drömnamn. När vi lekte lekar som mamma, pappa, barn så skulle jag alltid heta Sofi. Nu tycker jag inte allt namnet är speciellt.. Linnea duger bra! Eller "Linnet" som vissa kallar mig. När jag var liten och folk kallade mig Linnet så svarade jag alltid "sätt på mig då!"..för att jag var ett linne. Hahah. Linnet blir jag fortfarande kallad, eller t-shirt, eller tröjjan osvosvosv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0