Man tager vad man haver

Ingen kom med smörgåstårta till mig så fick sno ihop egen mat.. Köttfärssås, jasminris, sparris och sweet chili sås. En inte så passande blandning, men jag var sugen på allt så det blev ganska gott ihop ändå! Sparris är något jag skulle kunna äta varje dag, så jäkla gott. Stekta i olja och salt, yummie! Nu sitter jag och dömätt (det blev en riktigt käraportion) och väntar på att kladdkakan jag gjort ska svalna. MEN BLIR HELT TOKIG!!! Hur gör man kladdkaka???, som blir kladdig! Kan inte göra kladdkaka längre, det blir alltid sockerkaka som är lite kladdig i mitten. Ska man då äta upp mitten och lämna kanterna? går ju inte.. Prövar ofta lite olika recept, men det är inte recepten det är fel på heller, helt enkelt jag som är en kladdkakefailare.

 

Ingredienser
2 ägg
2.5 dl socker
4 msk kakao (tips på kakao)
2 tsk vaniljsocker
100g smör
1 dl mjöl
1/2 tsk salt

175 grader, 15-20 min

 

Vad gör jag fel?

 

Kladdkakan kommer nog ätas upp hur som helst, ska ta mig ett smakprov om en stund och fundera på vad jag ska göra av denna lördagkväll:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0