Om att vara lång

(Haha Skon heter LINNEA!!!)


Långben, pinnen, trädet.. finns många ord man kan kalla en lång person! Inget jag besvärats av. Jag har alltid varit lång och smal. I sjuan började jag störa mig på det. Alla killar bli ju självklart för korta (för korta för vad?). Småkillar, man kan ju inte vara tillsammans med någon som är kortare än en själv. Tjejen ska ju vara kortare. Så tänkare man nog bara för att majoriteten av alla par är så. Sen dethär med att bära klackar, aldrig att jag skulle ta på mig ett par 13cm klackar. Skulle kännas som att jag var uppe i himlen då. I en värld över alla andra. Men jag vill kunna känna att jag trivs i sånna klackar, för det är så satans snyggt! och det finns alldeles för mycket snygga klackskor!

Jag träffade en tjej för 3 år sen, hon var 181cm lång och hade 10-13cm klackar. Vi hade en lång diskussion om hur det var att vara lite längre än medel som tjej. Enligt henne var det självklart att hon skulle kunna ha höga klackar precis som alla andra "är väl inte mitt problem om alla andra är mindre". Hon fick mig att tänka om lite.. vad spelar längden för roll egentligen, man vänjer sig. Nu använder jag 6-7 cm klackar ibland och jaaa, jag blir lång som bara den, men har precis lika kul i ett par klackar som i ett par platta, om inte roligare. Jag kan nog tänka mig att alla önskar att det var en annan längd ibland, speciellt killar som är typ 1,50, då är ju det flesta tjejerna jättar för dom!

Så längden har ju ingen betydelse egentligen, det finns långa och korta killar, och tjejer. Och jag har ju märkt att det finns många fördelar med att vara lång också. Tanter och gubbar som vill ha hjälp att lyfta ned ett mjölkpaket från kylen i affären, eller något annat som inte alls är svårt att få tag i för mig. Man slipper bära stolar fram och tillbaka då man ska nå grejer i skåpen. Man kan titta ner på små människor man inte gillar osv. Hehe. Jag har lärt mig att sträcka på mig, något alla bör göra. (ser dessutom förjävligt ut att gå ihopsjunken som en, jag vet inte vad)

Jag fortsätter drömma om de skyhöga klackarna, kommer inte ta på mig några sånna en på ett bra tag. Skulle nog dessutom få svindel i dom. Håller mig stadigare längre ned på marken. Haha.

Kommentarer
Postat av: Gustav

Jag tycker absolut långa tjejer ska ha heels, det är skitsnyggt.

Nu vet jag inte hur lång du är men du får nog ha rätt höga skor för att komma upp i min längd på 1,90 ;-)

Det är bara killar med dåligt självförtroende som inte kan hantera det. Go for it!

2011-05-18 @ 16:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0