P-piller gör att fiskar inte kan få barn?

En vän som är finast, snällast, roligast och bäst helt enkelt!

Jag och korvstoganoff alltså.. känns som att jag gör det 1 gång i veckan? Varje gång jag ska laga mat och det finns korv så blir det korvstoganoff! Det är ju mycket godare än vanlig stek korv och ugnskorv! Men jag gör alltid lite olika, idag blev det, korv, matlagningsgrädde, dijonsenap, ketchup, vitlök, lök, oregano och vitpeppar. Lyckat! Lillebror sa, det va inte gott Linnea.. det var jävligt gott!!

 

Har även lärt mig en ny grej idag! P-piller är ju bra att äta om man har pojkvän och inte vill bli gravid, men då man inte har sex, samlag (vad man nu vill kalla det) så ska man inte använda p-piller. För tydligen så kissar man ut hormoner (från p-pillrena) som sedan åker ut i sjöar och vattendrag. Där drabbas sedan fiskarna av att vi äter p-piller för det hända att dom b.la. inte kan få barn. Långsökt, inget man direkt har tänkt på. Men har man möjlighet att inte äta p-piller så är det ju bra man inte gör det! För dom som äter p-piller så har jag hört att man inte ska äta och sen sluta äta i perioder för att kroppen hamnar i obalans av hormonerna. Men så mycket fisk som det finns i våra sjöar så tror jag inte det gör något om nån dör hit eller dit:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0