Sov lite bättre..

Med en kopp varm mjölk!
Jag har lärt mig att man inte ska äta innan man går och lägger sig för att matsmältningen behöver vila på natten. Äter du, gör matsmältningen att du sover dåligare. När jag jobbade på Online förut så kom jag ofta hem sent och gick och la mig direkt då jag kom hem. Istället för att äta så drack jag ett stort glas ljummen mjölk för att mätta magen lite. Hade läst någonstans att mjölk också fick en att sova bättre. "Mjölk innehåller b.la. kalcium, som har en lugnande effekt på musklerna och på det mentala tillståndet." Så fryser ni, känner er sugen på något eller bara vill sova lite bättre så drick ett glas varm mjölk innan ni går och lägger er:) (Förvänta er bara ingen mirakel kur som botar alla sömnproblem)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0