1 månad

Idag är det precis 1 månad sen jag kom hit till Norge. Och jag trivs superbra! Har fått heltidsjobb, TRIVS med de jag jobbar med, har lägenhet, bor nära syster osv. vad mer kan man begära? Jag längtar inte hem, det är inte jobbigt att sakna dem där hemma, sakna riktiga hemma, det är bara jobbigt att man inte är nära dem man vill då man känner att man vill vara det.. Kommer inte åka hem över jul utan första hemresan blir i Januari. Längtar superdupermycket redan!!

Den som väntar på nåt gott, väntar aldrig för länge!

 

Ångrar inte en sekund att jag åkte till Norge iallafall, varje dag gör mig en erfarenhet rikare och jag lär mig nåt nytt varje dag. Är glad att jag vågade, för det är inte alltid så enkelt som det kan verka att bara lämna allt och sticka till ingenting egentligen. Man lär sig ett nytt språk, stå på egna ben, man lär sig alla steg som ska göras för att flytta in i ett nytt land osv osv. Ser bara fördelar! Och det bästa, inget håller mig fast här, jag åkte med inställningen att "trivs jag inte, så åker jag bara hem", för hem är man alltid välkommen, och hemma finns alltid kvar. Till er som funderat på att resa och flytta, vart det än är, do it! Det är det värt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0