Gårdagens mardröm...

Igår och inatt var värsta dygnet på länge.. Söndag morgon började med att jag hade lite baksmälla/huvudvärk och hela dagen gick jag och väntade på att det skulle gå över. Hade ingen ipren eller nåt och tjurades med att det skulle gå över ändå.. kl. 19 så hade jag riktigt med migrän och kände att det enda jag stod ut med var att gå och lägga mig. I 2 timmar ligger jag och snurrar och tillslut står jag inte ut med smärtan och illamåendet längre, så jag klär på mig och går myrsteg till Jenny och ber om nåt som skulle lindra plågan. Tog nån värktablett med morfin i som hon fått i Turkiet + en paracet (typ ipren) och gick sen hem och la mig igen. Hoppades på förbättring, men kl. 12-1 nån gång mår jag så dåligt att jag går på toa och spyr upp allt min mage innehöll och lite till... mådde lite mindre illa efter de, men hela världen var suddig, jag skakade som ett asplöv och önskade bara att jag skulle somna och vakna upp och må bra.. Efter en tablett till så somnade jag nog tillslut, helt färdig, och vaknade upp imorse och mådde hyffsat bra! Har känt mig väldigt konstig hela dagen, varit seg och mått lite halvilla, sen har det känns det som att jag har blåmärken efter hela halsen och nacken för att jag spänt mig så mycket..

Det här var det VÄRSTA migränanfall jag någonsin fått!! För er som aldrig haft det vill jag bara berätta att det är ett reeeeent helvete. Går inte beskriva. Har fått denna härliga gen av min fader som jag sätt lida många gånger av det. Men man ska väl inte klaga, finns de som har det värre! Göra det bästa av saken istället, och kanske inte tjuras med att det går över utan hjälpmedel!

Har betalt in mitt gymkort ikväll, så efter jobbet som var mellan 8-16 så drog jag och tränade bort lite av mina spänningar. Grymt härligt! Nu ska jag ta igen lite sömn från inatt och lägga mig och gooosa i soffan:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0