Like tee

Jag är en teälskare och dricker minst en kopp om dagen om jag har möjlighet. I flera år har jag alltid druckit en kopp på morgonen, både för att bli varm och för att det är så jäkla gott till frukosten! Älskar det på kvällen också, nomnom. Läste nånstans nyligen att Rooibos te var ett bra antiinflammatoriskt te bla. och att det var koffeinfritt vilket innebär att det är suuuper att dricka på kvällen om man inte vill bli pigg! Sen kom jag också på att vi har det teet på jobbet, gissa om jag druckit några koppar senaste veckan?;)

 

Hittade denhär texten på wikipedia:

Rooibos har använts under flera hundra år i Sydafrika som medicinaldryck; rooibos påstås förhindra uppkomst av allergier och lindra kolik, astma, hösnuva, eksem och sömnlöshet. Den innehåller bland annat zink, magnesium, kalcium, mangan och fluor, och även superoxid dismutase, som tros motverka åldrandets oönskade effekter. I Sydafrika används rooibos också som en ingrediens i maträtter. Rooibos har under senare år kommit att bli allt mer populär som ett hälsosamt alternativ till te och kaffe.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0