Heltidsjobb, check!!

Måste säga att jag är grymt glad just nu!! Kom hit till Oslo för 1 vecka och 2 dagar sen och har redan fått ett heltidsjobb på Cafe Wb Samson där jag börjar redan nästa vecka! Sa upp mig på deltidsjobbet på Cafe Jordbaer Pikene igår, efter att ha varit anställd 1 dag hehe.. Jag hade kanske kunnat ha kvar de jobbet men man får inte jobba på två ställen som är konkurenser till varandra. Vet inte om det är så i Sverige? Chefen på Jordbaer blev inte så glad kan jag lova.. förstår väl jag när hon lagt ner så mycket tid på mig, fixat med papper osv, och så säger jag upp mig efter en dag! Men vad skulle jag göra.. trodde inte alls det skulle gå SÅ fort att skaffa heltid och det är ju de jag måste ha för att överleva här så..

 

Hursom så börjar jag på upplärning på Wb Samson på måndag, 4 timmar per dag veckan ut. Sen veckan efter det börjar jag schema lagd heltid. Så det går verkligen undan här! Gillas!! Så nu har jag några dagar på mig att bara chillaaaaa och göra en del grejer som är viktiga att fixa. Norskt personnummer väntar jag på, när jag fått de så kan jag sen skaffa skattekort (för att få lön) och sen fixa ett bankkonto där jag kan få lönen utbetald. Det är inga svårigheter att fixa allt de, men det tar bara sån tiiiiid..

Nu blir det en promenad för att fördriva tiden, ska gå upp på ett berg tror jag där det är gaaalet fin utsikt. Fortsätter jobba på rumpmusklerna! Ha en fin dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0