Trotsa det jobbiga, tills det inte är jobbigt längre!..

Hooola! Nyss hemkommen från upplärning på cafeet jag fått heltid på! Om det känns bra, ja helt sjukt bra. Går inte jämnföra med andra stället.. Helt underbara människor som jag kommer jobba med, så otroligt lättsamma, som jag. Fick lära mig en hel massa idag, bla. att göra alla sorters kaffe vi säljer. Kändes nästan som att vara på kaffeprovning för varje kaffe jag gjorde var jag ju självklart tvungen att smaka av också (eller nästan dricka upp). Kaffekropp kan man säga att jag fick! Men det var så jäkla gott kaffe att jag inte kunde låta bli att dricka. Veckan består iallafall av upplärning, sen på måndag så börjar jag heltid efter schema. Går undan här!

Lägenheten jag och min blivande sambo Mikaela ska flytta in i har jag också varit och fixat lite grejer med idag, papper och sånt som ska fixas. Så om 1-2 veckor blir det flytt hela vägen dit (2 minuters gångavstånd från min syster där jag bor nu). Ska bli sjuuukt konstigt att bo där själv innan Mickan kommer. Är van att alltid ha någon mer i samma hus eller lägenhet.. Känns grymt kul iallafall att ta ännu ett steg längre fram i livet:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0