Tiden flyger fram

Lite gott och blandat


















Lite bilder från sjukt fina dagar på Operataket, frognerparken, utekvällar osv.

Har väl hänt en del sen jag skrev sist, har blandannat hunnit vara hemma över påsk 5 dagar, vilket var helt sjukt härligt! Hann nästa med allt jag ville! Nu har jag otroligt mycket att se framemot, tiden går så fort att jag knappt hinner med. Om mindre än en måndad så är det Norges nationaldag 17 mai, den dagen kommer bli gaaalen. Har träffat äkta norrmän som vet hur man firar en sån dag, fest 24 timmar från den 16onde, parad genom stan och massa glada miner! Känns som man verkligen missar nåt om man inte firar den dagen innan man åker härifrån!

Sen ska jag vi hoppa Bungyjump här i Norge om några veckor, har hittat ett ställe ca 10 mil från stan där det finns. Har alltid velat göra det och självklart så bara måste jag göra det då det finns så nära! Fatta känslan att hoppa ut för ett stup och flyga 84 m rakt ner!! GRYMT

Ikväll ska vi boka resa till Argostoli, Grekland också, 1 vecka i Juni till sol, bad och fest. Vi blir antingen ett gäng på 3 eller 5 tjejer som åker och hursom så kommer de bli hur kul som helst och jag är huuuur taggad som helst på det!! Härligt att få en fin bränna innan sommaren drar igång på riktigt också. He he. Ska visa lite bilder på platsen sen!

Under mina 3 veckor ledigt i juni så blir det nog en vecka minst hem till Umeå också, längtar redan. Herregud så mycket mer man uppskattar att komma hem till vänner och allt när man inte har bott hemma på så länge. Andra planer att bocka av i maj, juni eller juli är att gå på den stora nöjefältet som finns här, som ett barn älskar jag bergochdalbaner och allt vad de heter. Sen åka danskebåten, partybåt som går över havet till danmark i 48 timmar. Måste ju passa på då det är så billigt med sånna kryssningar från huvudstäder!

Sen till framtidsplaner.. har verkligen börjat tänka på hösten nu.. Jag älskar allt med Oslo, klimat, vänner, jobb osv men känner nånstans att jag vill vidare. Blir det så att jag åker hem, så är planen att resa 2-3 månader i höst, till olika länder och städer. Verkligen passa på då man kan och inte bara sitta och spara pengar till ingenting. Hösten känns långt bort, men tiden går fort, därför måste jag verkligen tänka igenom det och bestämma mig så snart som möjligt!

MYCKE TANKAR SOM SNURRAR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0