Deep talk gånger två !

Idag blir min kära pappa där hemma 57 år (jag tror de är 57, annars blir det lite pinit, tror dock han inte ser dehär, he he). Hade mer än gärna önskat att jag vore hemma och kunde fira han med tårta och presenter!
Annars så rullar allt på bra här, igår var det fullt upp från morgon till kväll, med bla. jobb, träning och lite annat viktigt.. Hade även deep talk med huvudchefen över alla Samson cafeer. Han har en del att gå igenom nu när jag om redan 2 veckor har assisterande butikchefs anställning på kontraktet!!:) Men jag lovar det var lite läskigt till en början, han är verkligen 2 meter hög, 2 meter bred, utländskt påbrå, pratar en blandning av engelska och norska och ser allmänt mordisk ut i blicken. Respekten man får kan jag lova! Men har lärt mig att han bara är stor som ett hus, men snäll som en mus!:)
Han såg även att jag hade en ring på fingret ( vilket är STRÄNGT förbjudet ) så i panik var jag tvungen att förklara att jag haft den i 2 år och verkligen inte får av mig den! (Jag förklarade också att om jag kanske gick ner 10kg så skulle det gå, för allt mitt fett sitter på fingrarna) Då började han asgarva och sa att om någon kund påpekade att jag hade ring så skulle jag bara säga att jag var gift med 5barn och kommer från Sverige, för han kunde ju inte säga att sina anställda var feta sa han. Dog av skratt där ett tag.
Visste ni att i Norge har man vigsel ringen på höger hand? Känns liiite skumt!
Jajja, time for work!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0